tearly

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Underbara värld!

Av Em - 7 augusti 2012 07:30

Tänk va mycket som hänt den senaste tiden. Jag har inte haft tid att skriva alls... Jag är som en lite skolflicka som får present efter present med de mest underbara saker du någonsin kan tänka dig och underbara människor att dela mina upplevelser med.

Jag har känt mig väldigt filosofisk på senaste tiden och samtidigt mycket kreativ. Så en tanke är att kanske börja skriva lite musik, berättelser eller liknande.

Självklart måste jag fortfarande jobba vidare med läxor men förutom det så har jag ganska så mycket fri tid att spendera hur jag vill.

En annan tanke är självklart att börja med något slags deltidsjobb. Jag har t ex hört att man kan få ca ¥3000 i timmen för att vara eng tutor. Och eftersom det inte krävs några större japanska kunskaper så känns det som något jag skulle Kinna börja med redan nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 15 oktober 2012 12:31

Här om dagen vaknar jag panikslaget till ljudet av ett alarm jag aldrig tidigare hört på min telefon. Förstå hur rädd jag var när ett alarm väcker dig och du dessutom får en lång japansk text. Inte precis min favoritupplevelse, men efter att jag förs...

Av Em - 27 september 2012 15:18

Hej svejs allesammans! Ja vad har hänt sedan jag sist skrev...? Ska jag vara helt ärlig är det alldeles för länge sedan så jag minns inte riktigt. Mycket pga att jag gjort alldeles för mycket för att ha orken att nämna allt här.... Men om jag ska ...

Av Em - 7 augusti 2012 17:10

Efter en underbar kväll med film, musik och mycket mer är jag nu ute och testar mina någotsånär nyinköpta ....knallrosa....skor. Ja de är faktiskt helt lysande i färg. Går bara inte att missa. + att Miri och jag köpte likadana skor med enda undantage...

Av Em - 2 augusti 2012 16:45

Mitt Sommarlov har ni startat och allt känns riktigt bra. Jag har tagit några dagar ledigt för att sova ifatt. Efter provet kom jag som aldrig ifatt med sömnen. +att jag alltid blir extra trött när jag håller på och kämpar mot en sjukdom. Och om jag ...

Av Em - 27 juli 2012 14:53

Nu börjar dagen lida mot slit slut och jag känner att det är dags att skriva ett inlägg även om jag inte har en massa spännande att berätta. Jag har bara följt rutinen och gjort samma gamla vandliga saker som tidigare. (läxor, fika, träffa nytt folk,...

Om Mig


Hej Allesammans!
I denna blogg skriver jag om min vardag och allt som kan tänkas intressera mig för tillfället.

Till stor del kommer jag nu att skriva om förberedelserna inför att åka till Japan. Och självklart om mitt lajvande, körerna och annat int

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Frågor

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards