tearly

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Att Plugga inför ett prov

Av Em - 24 juli 2012 12:58

Vilket sätt lär du dig bäst på? Det här är en fråga jag ställt mig många gånger sedan jag kom hit. Hittills vet jag att jag lär mig bättre när det är liv och rörelse runtomkring mig. Som på ett kafé... Eller en bar, vilket är vart jag gått kvällen innan prov hittills.

Jag vet, jag vet. Det låter lite konstigt att sitta på en pub/bar när det är läxor jag vill göra men i slutändan är det helt enkelt så att jag är skittrött på att sitta med läxor + att jag har en rejäl huvudvärk som inte vill ge med sig.

Äh nu ger jag upp på att försöka skriva något vettigt....

Det japanska ordet för matsal kan man lätt komma ihåg genom att tänka på den chockade degen (fast på engelska) => shokudou

Misslyckande är att se ut som en schimpans => shippai

Har man ihjäl en insekt så blir den => mushi

Krabban har kaninöron (se bilden nedan) => kani

Tvålen i säcken => sekken

Nu måste jag bara föra en sidoparentes. Jag sitter just nu I yoyogiparken och lyssnar på cikadorna. Oc för dem som inte redan vet det så kan jag medela att det är ett nästintill öronbedövande ljud.

Tillbaka till studierna.
.....
Nä nu ger jag upp! För vem kan koncentrera sig på studier när man sitter mitt i Narnia. Jag ska ta och sjunga lite så går vi och hittar någon bra pub att sätta oss på sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Em - 15 oktober 2012 12:31

Här om dagen vaknar jag panikslaget till ljudet av ett alarm jag aldrig tidigare hört på min telefon. Förstå hur rädd jag var när ett alarm väcker dig och du dessutom får en lång japansk text. Inte precis min favoritupplevelse, men efter att jag förs...

Av Em - 27 september 2012 15:18

Hej svejs allesammans! Ja vad har hänt sedan jag sist skrev...? Ska jag vara helt ärlig är det alldeles för länge sedan så jag minns inte riktigt. Mycket pga att jag gjort alldeles för mycket för att ha orken att nämna allt här.... Men om jag ska ...

Av Em - 7 augusti 2012 17:10

Efter en underbar kväll med film, musik och mycket mer är jag nu ute och testar mina någotsånär nyinköpta ....knallrosa....skor. Ja de är faktiskt helt lysande i färg. Går bara inte att missa. + att Miri och jag köpte likadana skor med enda undantage...

Av Em - 7 augusti 2012 07:30

Tänk va mycket som hänt den senaste tiden. Jag har inte haft tid att skriva alls... Jag är som en lite skolflicka som får present efter present med de mest underbara saker du någonsin kan tänka dig och underbara människor att dela mina upplevelser me...

Av Em - 2 augusti 2012 16:45

Mitt Sommarlov har ni startat och allt känns riktigt bra. Jag har tagit några dagar ledigt för att sova ifatt. Efter provet kom jag som aldrig ifatt med sömnen. +att jag alltid blir extra trött när jag håller på och kämpar mot en sjukdom. Och om jag ...

Om Mig


Hej Allesammans!
I denna blogg skriver jag om min vardag och allt som kan tänkas intressera mig för tillfället.

Till stor del kommer jag nu att skriva om förberedelserna inför att åka till Japan. Och självklart om mitt lajvande, körerna och annat int

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Frågor

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards