tearly

Alla inlägg under februari 2011

Av Em - 26 februari 2011 22:49

Idag har varit en superhärlig dag. Babysis kom in och väckte mig imorse så jag tog täcket så att vi kunde lägga oss i soffan och titta på barnkanalen. (sova för min del...) Sen var det dags för att åka till Eskiltuna för att Mammsen skulle kunna gå på sin föreläsning och så att vi andra kunde gå till badhuset 'Vattenpalatset'. Jag tyckte att det hela skulle bli ganska så spännande även om jag skulle ha ensamt ansvar för Babysis i omklädningsrummet. Vilket inte skulle varit något problem men som ändå skulle varit nytt för mig. Men så hände det otroliga. De har delat omklädningsrum med bås att byta om i och separata duchar. Jag fattade först ingenting eftersom det vara verkade finnas ett omklädningsrum där det bara var en massa killar. Dessutom var det bra insikt till omklädningsrummet. Men sen började det klarna och jag får nog faktisk säga att jag gillade hur de hade löst omklädningsrummet.


Äventyrsbadet var mysigt och jag hade jättekul med Babysis och Dennis. De hade en vågmaskin som gick igång en gång i halvtimmen och det var kul att se hur kul Babysis hade. Men jag skulle nog aldrig åkt dit om det inte vore för att jag hade småbarn med. Och när jag tittade mig omkring var de just småbarnsfamiljer som var där. Tror inte att jag egentligen såg någon över 10-12 års åldern.


Efter att vi badat färdig åkte vi till Pizza Hut och åt. Och Babysis fick till och med leksaker därifrån. ett ritblock och penna/pennor. Jag ska försöka fixa bild men de var verkligen en superbra leksak att få. Hon var helt upptagen med att försöka förstå sig på pennan och de var otroligt kul att se på medans hon testade olika sätt att använda den. Här är vi på bild medan vi äter efterrätt.



Just det ja, Mammsen och jag såg en helt fantastisk syn när vi var ute och övningskörde igår. Ibland träffar man på de mest underliga saker helt enkelt.

  

Av Em - 24 februari 2011 23:27

Vaknade imorse och upptäckte att jag somnat i soffan så jag tog mitt pick och pack och begav mig in på rummet igen. Detta borde förstås inte varit någon stor grej men eftersom mitt rum ser ut som ett bombnedslag så är det faktiskt svårt att få med sig täcke in osv. Jag sov ett tag till och får väll erkänna att jag glömt ställa veckarklockan. Alltså fick jag sovmorgon idag.


Mamma och jag tog en liten körtur  och sedan vet jag inte riktigt vart all tid försvann för helt plötsligt var det dags att åka till KI för föreläsningen. Allt som allt har min dag varit ganska så lugn vilket jag är tacksam för men samtidigt får jag ju inte lika mycket gjort när allt rullar på så långsamt.

Av Em - 23 februari 2011 21:32

hej hej!!!


Jag vet, jag vet, jag har varit superdålig på att skriva bloggen på sistone. Få se nu.... jag har varit på arbetsintervju med VRE education idag och det gick bra. Ser ut som att jag kommer att jobba som vikarie f.o.m nu. Ska jag vara ärlig hade jag räknat med det helt och fullt men är ändå glad att allt gick bra. Insåg dock att jag behöver öva mer på det här med intervjuer. Jag har egentligen aldrig behövt göra någon riktig arbetsintervju förut eftersom jag alltid blivit rekomenderad eller att de känner mig sedan innan. Eller så har behovet av hjälp gjort att jag har kommit för en testdag och har istället fått visa vad jag går för och inte behövt skryta. I vilket fall som helst är det här med intevjuer något jag borde öva mer på.


Igår på min födelsedag fick jag en fin present i form av att ett nytt kapitel av Noblesse kom ut (ch 173). Mamma och jag tog en promenad längs edsviken i det fina vädret till Sollentuna Centrum så att jag skulle kunna köpa champagne. Jag kommer aldrig glömma det ögonblick då jag föreslog att vi skulle åka till systembolaget så att jag skulle kunna köpa champagne. Den blicken går helt enkelt inte att betala för. hehehe!!!! "men det kan du ju int..." underbart ögonblick helt enkelt.


Ofta är det de minsta av grejer som man uppskattar mest. Här är ett bra exempel på just ett sådant. tänk vad lite pillande på datorn kan åstakomma. TACK *DENNIS

  


*MAMMSEN och jag åt jättegod mat i centrum innan vi åkte hem igen och drack Champagnen. Inte för att jag riktigt hade tid att sitta och njuta. istället sprang jag runt och försökte bestämma mig vad jag skulle ha på mig inför middan med *PAPPSEN, *M och *BABYSIS.


Hade också fixat tårta till Kören som ja åkte och lämnade innan middagen/repet. Egentligen hade jag inte hand om fikat den här veckan men eftersom både jag och en till tjej fyllde år ville jag fira med tråta. Det är helt enkelt något speciellt med att äta tårta på sin födelsedag.


Middagen var verkligen supergod!!!! och det var verkligen kul att träffa familjen. Jag ser dem helt enkelt allt för sällan men sån är väll livet. Babysis kom springandes mot mig och kastade sig i min famn när jag kom. Det var också ett sådant där ögonbick som verkligen betyder mycket för mig. Inte för att jag fick en dyr present utan för att det bara var rakt och öppet. LOVE YOU!!!


Jag fick ett Ljus men ska få mer presenter från Pappsen på fredag. men eftersom jag samlar på ljus var det ändå otroligt uppskattat från min sida.


En del i att söka jobb är att ha en plats där jag kan lägga upp röstdemo, showreel o.s.v Just nu har jag dock inte haft råd att fixa en hemsida. Men detta har Mammsen och Dennis löst för mig. De ger mig en hemsida i födelsedagspresent där allt är fixat så att jag inte behöver tänka på utgifter för detta den närmsta tiden. Jag måste bara bestämma mig för vad vebplatsen ska heta.


Jag har föresten kommit igång med körningen nu så att åtninstone jobbar mot att få körkort istället för att bara drömma om framtiden.

Av Em - 15 februari 2011 23:34

Kan inte säga att det hänt något speciellt idag. Jag körde mitt vanliga med att gå upp och läsa/söka jobb osv och sen åkte jag in till körövningen. I och för sig så åkte jag tidigare än vanligt och träffa lite ljud/ljusmänniskor, fick knyta nya kontakter men annars har allt rullat på som vanligt.känns som om jag kommit in i ett lunk när det kommer till att söka jobb. Jag söker stadigt men det är inte lika mycket hysteri över det hela. Jag kan luta tillbaka lite och ändå veta att allt kommer att lösa sig. Får bara se till att det inte blir för avslappnat med det hela. Men jag tycker ändå att det är bättre nu är när jag hela tiden stressade över att så fort som möjligt få ett jobb. Nu kan jag slappna av och göra bra ansökningar istället.


/Em

Av Em - 14 februari 2011 23:37

hej!

jag kan ju börja med att be om ursäkt för mitt lilla uppehåll jag haft i skrivandet. Jag vill ju så gärna få med allt som händer mig och det blev helt enkelt en för stor press; och sen åkte jag till Mommo. Inte för att det skulle vart något problem att få använda internet där men det kändes bara inte rätt. Igår hade vi ett Pirats of the Carabian maraton i alla fall. supermysigt.!!!


Dagen började med att jag vaknade och vinka av mormor som skulle till jobbet och sen satte jag mig och titta på extramaterialet av Pirats3. När klockan började närma sig 13.00 gjorde jag iordning lunchen så att jag och Mommo skulle kunna äta tillsammans innan hon körde mig till tåget.


Utan att det var några som helst förseningar i trafiken kom jag tillslut fram till skolan ca en timme inna lektionen började. Kan inte direkt säga att jag tyckte det var jobbit. Vanligtvis brukar jag ju komma i sista sekund så det var spännande att vara så tidig för en gångs skull.


Efter Lektionen var det dags att åka till kören. Och eftersom jag gillar att sitta längst fram var jag tvungen att skynda mig om jag ville ha en bra plats. Dessutom drog vi över tiden med 10-15 min så jag hade lite ont om tid... men men tillslut var jag framme och lyckades på något underligt sätt få en bra plats igen.


Det känns i allmänhet som om detta var just en dag som alla andra. inget speciellt hände mer än att jag vav hemma hos Mommo, vilket var supermysigt som sagt.

Av Em - 10 februari 2011 17:02

Är precis påväg att ta mitt pick och pack för att åka på ett extrainlagt körrep. Ska bli kul att träffa de andra från solistgruppen, speciellt eftersom jag inte repar samtitdig som de andra längre. Vi ska få ha ett eget litet gospelrep med Gerald från Washington DC. Ska bli jättekul; han var en av de artisterna/körledarna jag hade hand om i lördags så det känns kul att jag får träffa honom igen innan han åker tillbaka till USA


Annars har mitt fokus legat på att skriva om mitt CV och söka fler jobb idag. Och så har jag entligen bestämt med mommo när jag ska komma till henne. Vi hade tidigare sagt att jag skulle komma nu till helgen men hade låtit de stå lite öppet eftersom jag inte viste om jag skulle vara fullt uppbokad med annat. men nu är allt klart och jag får träffa henne redan på lördag. Yay!!!!


hej då, måste åka nu.

/EM

Av Em - 9 februari 2011 16:11

Ni vet hur vissa dagar helt enkelt är kaosartade bara för sakens skull. Min torsdag var just det, kaosartad. När jag vaknade hade flera av dem jag söker jobb hos hört av sig och ville ha fler bilder, röstdemo m m. Dessutom behövde jag veta mer om jobbet på fredagen. Jag var klart osäker på hur jag skulle lösa allt och de jag försökte prata med gick inte att få tag på. Alltså var jag helt ensam det alla mina frågor. Det hela verkade som om jag behövde bestiga berg och för att vara helt ärlig kunde jag inte se hur det skulle gå till.


Dagen fortsatte och jag får dessutom reda på att jag kommit in på en kurs. enda problemet var att jag behövde anmäla mig senast samma dag. Kan inte direkt påstå att jag förväntade mig att få gå några kurser över huvudtaget. Efter alla problem som jag hade med att skicka in betygen hade jag helt gett upp tanken på att gå i skolan nu under våren. men men.


Kan inte direkt påsåt att dagen som sådan var speciellt eftektiv men å andra sidan behöver man ju inte alltid vara det heller. Sakerna som oroade mig tog i allafall en helt del energi från mig och det slutade med att jag var uppe till 3 tiden på natten och städade rummet m m för att lugna ner mig tillräkligt för att kunna få åtminstone några timmars sömn innan arbetet Fredag morgon.

Av Em - 9 februari 2011 00:58

  


Haha!! Jag har haft så mycket att göra sedan i torsdag att jag inte ens insåg att ett nytt kapitel skulle släppas. Ganska så skrämmande vad lite extra aktiviteter kan göra med ens minne. Jag har helt enkelt inte varit uppmärksam på vad som händer omkring mig förutom de specifika job jag haft den här helgen. Enda anlediningen till att jag faktiskt fick reda på att kapitlet kommit var för att jag har gjort det till en vana att gå in och kolla om något nytt lagds upp.



Om Mig


Hej Allesammans!
I denna blogg skriver jag om min vardag och allt som kan tänkas intressera mig för tillfället.

Till stor del kommer jag nu att skriva om förberedelserna inför att åka till Japan. Och självklart om mitt lajvande, körerna och annat int

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Frågor

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards