tearly

Alla inlägg under juli 2011

Av Em - 29 juli 2011 23:02

Ibland går det inte att göra annat än skratta. Speciellt nu sedan jag gått från att vara en någorlunda vanlig person som råkar ha vissa besvärt med saker som t ex parfymer, hårspray, och andra starka dofter samt att jag behövt vara lite försiktig med tomat och apelsiner och liknade. Inget hotande och inget som skulle göra mig dödligt sjuk på något sätt. Lite besvärad kanske men vem blir inte det när någon går förbi en och bär med sig ett moln av parfym. Jag menar vem som helt skulle tycka det var jobbigt.


Sen åker jag alltså upp hit till Norrbyskär och bor på ön i ca 2 månader, (ska fortfarande stanna ett tag till också) och helt plötsligt har jag lyckats med konsten att korsreagera med allt man någonsin kan tänka som att korsreagera mot. Visste ni t ex att om man är allergiskt mot björk kan man korsreagera mot saker som: äpplen, kiwi, päron, stenfrukter (som plommon, persika och aprikoser), nektari, morötter, mandlar. Det finns mer på listan men dessa är de jag reagerar mot just nu sen har vi ju också gräs som gör att jag inte klarar: tomat (hade lite problem sedan innan men det har inte direkt blivit bättre av gräset) lök, och melon (förutom vattenmelon som fortfarande fungerar). Sen har vi ju gråbon som gjort att jag har fått ta bort saker som: selleri, paprika, persilja, koriander, vitlök, lamomill, fänkål, anis, och kummin. Men favoriten är nog ändå att jag i princip har fått ta bort all mat som har rött färgämne i sig. Citrusen är helt borttagen och listan tycks bara fortsätta i det oändliga.


Jag har säriöst aldrig varit med om något liknande. Har nu fått astmamedisin och starkare allergitabletter då det reseptfria varianterna inte fungerar längre. Och allt jag någonsin har reagerat mot är ett no, no just nu.


Hehe, men jag känner mig ändå hoppfull om att det hela kommer lösa sig i slutändan och att jag kommer att bli starkare av denna lite annorlunda upplevelse. Försöker fokusera på sådant som går bra och sådant jag blir glad av just nu. Kommer t ex att få paddla imorgon, hur kul som helst. Och så kommer jag få hålla många bågskyttepass också även om det inte är fören på måndag och framåt sedan. Har kommit fram till att allt jag kan göra just nu är att skratta  så det är de jag tänker sattsa på. Speciellt eftersom jag har så många härliga människor runt omkring mig att ha kul tillsammans med. <3

Av Em - 29 juli 2011 14:49

min låt för dagen. en låt som jag för första gången fick höra på en danslektion när vi skulle dansa till låten.

och här har ni översättningen för texten....

"Breath also dies out along the road loop line
underneath the faded stars and dark sky
I wonder since when I've started looking for
my individuality and the recipe of the way of life

That lost thing called magnificence
I'll go get it back, The worn out dream
just as I buried it in the sand in my childhood
I dedicate this song to me 10 years later

Laugh, cry, sing, become a flower
be in full bloom and one day overflow with radiance
No matter how impatient I get, I'll definitely react
without worrying about the future

I called your name so many times it can't be counted
I wonder if you're smiling somewhere
Our voice that we released into the night sky
disappears within the hustle and gently wraps around us

The repeating days have become unpleasant
shall we try shining more splendidly?
Even if blossoms fall, rather than eternally blooming dry flowers
let's become wholehearted cherry blossoms

Laugh, cry, sing, and become a flower
Blossom fully, then one day overflow your radiance
No matter how impatient I get, I'll definitely react
without caring about the future

I called your name so many times they can't be counted
that warmth lingering in the palm of my hand
Our voice that we vowed back then disappears into the hustle
and petrifies in the city that I was in with you

Before I realized it I became scared of getting hurt
Still as a flower bud, I'm always looking for a shining place
tomorrow as well for sure

How far do I need to go so we can laugh together?
Freedom, hope, dreams I wonder, are they as wonderful as I think?
Are they glittering as much as I think?
(Holding) the future inside this heart

I called your name so many times it can't be counted
I wonder if you're smiling somewhere
Our voice that we released into the night sky
disappears within the hustle and gently wraps around us." -http://www.jpopasia.com/lyrics/12045/flumpool/hana-ni-nare.html


Av Em - 27 juli 2011 20:34

Jag har som tidigare nämnts fått ledigt några dagar för att ta igen. För min del har det blivit ganska så mycket filmtittande. Var t ex på bio och såg både sista "Harry Potter" filmen och även "Bad teacher" vilka båda var riktigt bra! Kul att få ett bra slut på Potter filmerna även om det verkligen känns som om man skulle kunna göra en uppföljare om barnen. Jag skulle då inte ha något emot det om man gjorde flera filmer på temat, lite som senaste "Pirates of the Carabian".


"Bad teacher" var oxå en riktigt bra film som jag rekomenderar att man ser. Sen om det är så att ni ser den nu på bio eller senare när den finns att hyra spelar då ingen roll. Den är helt enkelt en sådan film som gör sig bra även hemma.


Annars har jag tittat en hel del på asiatiska filmer så som "200 pounds beauty" vilket var en förvånansvärt bra film. handlar om en kvinna som jobbar som rösten för en av koreas största stjärnor ävon om hon aldrig får synas eftersom hon var allt för tjock. hon var ändå nöjt med sitt liv fram tills att hon blir sårad av killen hon gillar. Då bestämmer hon sig raskt för att få plastikirurgi gjort över hela kroppen för att bli smal och vacker. filmen handlar sedan om vad som händer med henne och hur hennes liv blir påverkat av att hon har genomgått en sådan radikal förrändring.


en gammal goding som jag också tog mig tiden att se är "skattkamarplaneten" eller som den på engelska heter "treasure Planet". helt underbar film som är en tecknad remake av berättelsen om skattkammarön.

Av Em - 22 juli 2011 20:11

hej!!!


Få se nu... just nu ligger jag i sängen och latar mig. det har varit ganska så häcktiskt sedan jag kom upp till Ume i mitten av maj för att gå instruktörsutbildningen. Sedan dess har jag i prensip jobbat som instruktör med undantag för några få dagar då jag varit ledig. T ex för att åka ner till stockholm för att gå på släcktfest. Vilket förresten var hur kul som helst. dock blev det inte så mycket ledigt tid för mig så att jag kunde återhämta mig.


allt som allt tycker jag att det varit hur kul som helst på Norrbyskär. Det är alltid kul att dela gemenskap med andra människor och eftersom jag har många minnen sedan barndomen därifrån så är det lite extra kul för mig att komma tillbaka och få ta det av allt det roliga som jag kommer ihåg från förr. Det faktum att det varit en dröm för mig att få jobba som instruktör på gården gör det inte direkt tråkigare att få komma tillbaka dit igen.


som alltid finns det saker som fungerar mer eller mindre bra. jag har t ex mer besvär med mina allregier än någonsin vilket nu har resulterat i att jag fått lite semester. Välbehövlig kan jag ju tillägga. speciellt eftersom jag inte kan jobba som istruktör för tillfället... det är nämligen så att man har huggit ner en massa träd och sedan gjort spånflisor av alltsammans. tagit spånflisorna och spridit upp dem kring alla höghöjdsaktiviteter. och eftersom jag nu inte tål varken lukten eller trädslagen så har jag fått megat stora reaktioner från att vara i närheten av dessa träflisor...


men men... sånt händer. nu har jag som sagt fått ledigt ett tag så får vi se hur det går efter det.


annars ligger mitt fokus på att förbereda inför nästa lajv. blev t ex sjukt insipirerad till en nu stämningstext när jag tog ett kvällsdopp igår kväll.


mycket kärlek till alla /EM

Om Mig


Hej Allesammans!
I denna blogg skriver jag om min vardag och allt som kan tänkas intressera mig för tillfället.

Till stor del kommer jag nu att skriva om förberedelserna inför att åka till Japan. Och självklart om mitt lajvande, körerna och annat int

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Frågor

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards