tearly

Alla inlägg under december 2011

Av Em - 30 december 2011 01:38

denna fråga har jag ställt mig idag. och för att bättre kunna svara på det så fanns det några bifrågor oxå.

så som:


Har du en stark eller svag ekonomi?

Är du nöjd med din ekonomi?

Vad är det som gör den bra? eller dåligt... varför?

Vilka val har du gjort som gjorde den bra?

Vilka val har du gjort som gjorde den  dålig?

Vilka val gör du dagligen som stärker eller försvagar din ekonomi?

 

Till detta hör oxå att man ska fundera ordenkligt och skriva ner sina svar. Vad det en kan vara för tokiga svar. Så jag har börjat med de tre första frågorna och får väl fortsätta imorgon igen. Det tar en del tid att skriva ner svaren speciellt eftersom jag håller på och skriver allt med athemhelska bokstäver... Inte direkt något som jag är van vid att göra. Så varje gång jag stannar upp och måste läsa vad det är jag faktiskt har skrivit så tar det en stund att hitta rätt igen... :) känns ändå bra att komma iordning lite igen. med ekonomi och med jobb.


Ska se till att jag hittar något annat jobb till våren. eftersom det jag gjort hittills definitivt inte kommer fungera i längden. börjar oxå få lite ordning på rummet igen. YAY!!!


Dags att sova nu //Em 

Av Em - 27 december 2011 23:36

Jag har alltid sett det som självklart att jag skulle bli/vara donator när jag lämnar den här kroppen. Däremot så tog det mig fram till idag att faktiskt anmäla mig i donationsregistret. Så nu är det iallafall officielt. Kul va!!! Jag vet, jag vet.... det är inte en så stor grej men det känns ändå skönt att komma framåt och göra nya saker. känns annars som om jag är fast på ett och samma ställe utan att komma någonvart. Det är nog därför mitt liv har känts så kaosartat den senaste tiden.


Det är faktiskt ganska så komiskt när jag tänker på det, för efter att jag träffade en otroligt härlig tjej tidigare i höstas så har en massa nya saker hänt mig. Jag har fått en vilja att säga ja till saker jag annars aldrig ens skulle funderat på att göra. <3 Jag har verkligen fått uppleva en massa spännande saker. Både på gått och ont.


men men, nu är jag iallafall officielt en donator in case anyone wonders. ;)

Av Em - 27 december 2011 17:59

"if you don´t know where you are going you can end up somewhere else" - Anomym


Once again I´m going to pick myself upp from the pitt I´ve been digging. It´s going to be fun to see what I can do if I just set my mind into it. This last fall I have been living in a world of Caos and it does not seem to end anytime soon. So I thought that if I want change in my life then I´ll just have to make them myself.


But first of I need to have some wishes and plans on what I want. So here we go:

  • Standing on stage,singing and acting
  • living off of my music
  • traveling
  • wonderfull friends
  • making my own clothes

This is crazy hard! I don´t know what I want to do. I just feel so lost. I´ll just have to continue this later on. I´ll just clean my room instead.


see you later /Em




Av Em - 22 december 2011 16:26

Jag är så himla trött på att vara sjuk. Och att se mamma ligga i sjukhussängen får mig att verkligen vilja bli frisk på riktigt. På tal om tillfrisknande så ska jag nu ta en liten superkur över julen så att mina allergier kan dämpas lite. Detta innebär att jag ska hålla mig ifrån Allt som jag kan reagera på och samtidigt ta det riktigt lugnt. Enda sköna med detta är att jag har ledigt just nu. Frågan är bara vad jag ska göra i framtiden... Helst skulle jag flytta hemifrån och skapa mig ett eget liv men jag har inte det ekonomiska friheten till det. Jag kan inte heller komma på något jobb jag skulle tycka var tillräckligt kul och som jag fortfarande tjänade bra nog. Måste göra något snart annat blir jag tokig! Känner mig bara så himla trött... Just nu känns allt så jobbigt. Kanske kan morgondagen vara lite bättre

Av Em - 22 december 2011 13:27

Påmindes igår, när jag var på sjukhuset för att träffa Mamma, att jag skulle till vårdcentralen idag för att få mina allergier utredda. Detta är något som jag har väntat på sedan i sommras så man skulle ju kunna tycka att det var på tiden att jag fick mina svar.... Men nej då! Nu sitter jag här och väntar utan att komma närmare något svar. Läkaren är nämligen försenad så jag får snällt sitta och vänta i väntrummet. Det enda som håller mitt humör uppe just nu är det faktum att det finns ytterligare en kvinna som inte kommer att få träffa henne förän efter mig.. Ops... Det där slank visst bara ur mig. Dessutom har jag det senaste veckorna tagit Arius för mina allergibesvär. Vilket jag inte ville göra idag då det mycket väl skulle kunnat göra hela detta besök helt onödigt. Dessas tabletter är nämligen det ända som fungerar mot mina allergiska symtom, så som klåda, utslag, migrän eller andnöd

Av Em - 21 december 2011 20:34

Idag var sista dagen som textillärare. Lite tråkgit att sluta eftersom jag faktiskt har tyckt att det var kul att sy och lära ut konsten. Med det sagt så känns det ändå otroligt skönt att ha jullov. För mig började dock inte den längtan förän rektorn på skolan kom till mig för ca en vecka sedan och sa till mig att jag skött mitt jobb dåligt. Hon påstod att jag inte hade hållt klassrumet tillreckligt fint och att jag hade slappat medans andra fick slava. Kul för henne att vara så grinig. inte för att jag var speciellt glad just när hon sa det till mig. Jag kände mig väldigt påhoppad eftersom jag faktiskt hade skött jobbet bra och hållt klassrummet till den standrad som föregående lärare lämnat det i. Känns helt fel då att få höra att jag slackar efter. Jag har t.o.m fått höra hur fint jag gjort. Allt som allt så var lärarna trevliga och hade det inte varit för häxan som var så otroligt otrevlig så skulle jag trivts hur bra som helst. Som det var nu vågade jag knappt gå till lärarummet för då kunde ju häxan komma och vara otrevlig. Ush! Man ska inte behöva kalla folk omkring sig för häxa för att på enklast sätt beskriva dem. Som tur var så var hon inte otrevlig bara mot mig utan mot alla verkade det som. Jag fick oxå med mig lite kärlek från alla mina fina elever som jag lärt känna under hösten.


  


Nu funderar jag på vad jag ska göra efter jul. Jag är nämligen otroligt trött på att springa runt som vikarie och lönen är inget att hurra över heller. Det är klart att jag är glad för att få lite exrta pengar nu och då men det får inte vara på bekostnad av min psykiska och fysiska hälsa. Och om man ska titta på hur jag mår just nå så är det intet att hurra över. Jag har ännu en gång fått besvär av mina allergier och dessutom är jag urless på att gå omkring och vara sjuk även om det är hanterbart just nu. Mamma är ännu en gång inlagd på sjukhus efter att i månaders tid gått omkring sjuk härhemma. Och eftersom det hela handlar om lunginflamation kombinerat med halsfluss och liknande så är det ju inte så konstigt att jag inte heller är på topp. Jag hade varit glad om jag hade kunnat må bättre men men....


Nu är det bara att bestämma vad jag ska göra efter jullovet då. Det måste ju finnas något bättre att göra härute i världen. Jag får helt enkelt fortsätta leta svar fram tills det rätta dyker upp. Någonstans finns det ju.... Nu är det dags för mig att säga godnatt så att jag kan gå och lägga mig och läsa lite mer av "bloodhound" skriven av Tamora Pierce. Andra boken in hennes serie om Beka Cooper. /EM      

Om Mig


Hej Allesammans!
I denna blogg skriver jag om min vardag och allt som kan tänkas intressera mig för tillfället.

Till stor del kommer jag nu att skriva om förberedelserna inför att åka till Japan. Och självklart om mitt lajvande, körerna och annat int

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Frågor

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards